СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ” |
||||||||||
ФАКУЛТЕТ ФИЗИЧЕСКИ |
||||||||||
У Ч Е Б Е Н П Л А Н |
||||||||||
Утвърждавам: ..................................
|
Утвърден от Академически съвет с протокол № ............. / ............... |
|||||||||
|
||||||||||
Професионално направление: ФИЗИЧНИ НАУКИ 4.1.
ОКС „магистър” |
||||||||||
|
||||||||||
Специалност: инженерна физика Магис търска програма: Микроелектроника и информационни технологии |
||||||||||
|
||||||||||
Форма на обучение: редовно Продължителност на обучението (брой семестри): 3 |
||||||||||
|
||||||||||
Професионална квалификация: магистър по инженерна физика – микроелектроника и информационни технологии |
Квалификационна характеристика
Специалност: инженерна физика
Магистърска програма: Микроелектроника и информационни технологии
Специалистите трябва да бъдат пълноценно подготвени в своята професия, със солидни и задълбочени познания в областта на микроелектрониката и информационните технологии и гранични на тях области, както на теоретично, така и на експериментално ниво, с висока езикова култура, владеещи стопанските и организационните механизми в своята сфера на действие, притежаващи способността сами да усъвършенствуват знанията и уменията си и да повишават своята квалификация.
Специалистите магистри по микроелектроника и информационни технологии трябва да знаят: основите на общата и теоретична физика, математични методи на физиката, съвременните методи на изчислителната техника и програмиране, физичните основи на съвременните микротехнологии и дискретните полупроводникови прибори, съвременните методи за изследване на свойствата и характеристиките на материали, структури и прибори в МЕ и ИТ, повърхностни явления в МЕ, познания по прибори използващи квантови ями и свръхрешетки, съвременни информационни системи в микровълновата област, експериментални методи в МЕ, кинетиката на процесите протичащи на повърхността и методи за анализ на повърхността, фазови преходи и критични явления, да са запознати с основните направления на ИТ – теория на информацията, цифрова обработка на сигнали и изображения, компютърно моделиране и обработката на данни от експеримент, архитектура на процесорни системи, обектно ориентирано програмиране, компютърни мрежи и база данни, невронни мрежи, софтуерни продукти в научните изследвания.
Те трябва да знаят основите на компютърната графика и системите за визуализация, принципите на проектирането и конструирането на различни механизми, уреди и апарати, основите на материалознанието, съвременните МЕ технологии и производство, да владеят поне един чужд език (английски) до степен да ползват специализирана научна литература.
Завършилите обучението си по магистърската програма по микроелектроника и информационни технологии (МЕ и ИТ) са подготвени да провеждат експериментални и теоретични изследвания по съвременни перспективни направления на приложната физика и основните направления на ИТ, да проектират и конструират нови прибори и апарати, да разработват нови технологии и да организират и ръководят комплексни изследвания и производства в микроелектрониката и компютърните технологии, физиката и техниката на полупроводниковите материали и прибори.
Магистрите по МЕ и ИТ могат да работят във фирми, в системата на МОН, БАН, енергетиката и електрониката, изчислителната техника, машиностроителната промишленост, отбраната, здравеопазването, Министерство на вътрешните работи, Министерство на околната среда и следните длъжности:
завеждащ физическа лаборатория, специалист в научна организация, специалист в производствена лаборатория, специалист в научно-приложни фирми и лаборатории, осъществяващи разработването и прилагането на нови технологии и производства, инженер-физик по микроелектроника и информационни технологии, инженер-физик по изчислителна техника, инспектор по технически качествен контрол, физик-технолог, физик-лаборант, физик по аналитични методи, физик по автоматизация на процеси, изчислител, завеждащ отдел в министерствата на образованието и науката, на околната среда, на енергетиката, учител по специален предмет, учител по общообразователни предмети, преподавател във висше учебно заведени, методист в просветата, учител-възпитател.